Je čas v roku, kedy začneme premýšľať o čerstvom ovocí a zelenine – to najlepšie čo ponúka jar a leto. Možno premýšľate, s ktorou z týchto zdravých maškŕt by ste sa podelili s vašim psíkom.

Každá z týchto ingrediencií je v malých množstvách vhodná ako pochúťka alebo nimi môžete doplniť vyváženú diétu, ak je správna zahrnutá do celkového receptu.

 

#1 – Russet zemiaky  (obyčajné alebo pečené)

Tieto zemiaky majú vysoký obsah draslíka a obsahujú dostatočné množstvo vitamínov C a B6. Taktiež sú skvelým zdrojom niacínu, vlákniny, horčíka, mangánu a tiamínu. (Poznámka: nedovoľte, aby váš pes jedol surové zemiaky alebo rastliny, keďže sú ťažké pre tráviaci systém psa.)

 

#2 – Batáty

Tieto zemiaky obsahujú unikátny zdroj bielkovín, ktoré majú antioxidačné schopnosti. Majú taktiež vysoký obsah vitamínu A, beta karoténu a sú dobrým zdrojom medi, vitamínu B6 a draslíka. Pečené alebo varené alebo servírované so šupkou (a zmrazené) sú taktiež skvelé.

 

#3 – Mrkvy

Nielenže ich väčšina psov miluje, sú plné antioxidantov a sú najbohatším zdrojom beta karoténov.

 

#4 – Zelené fazule

Ďalšia pochúťka, ktorú miluje veľa psov, ktorá je bohatí na vitamín K, riboflavín, omega 3 mastné kyseliny, diétnu vlákninu a niacín.

 

#5 – Zelený hrach

Hrach je veľmi dobrým zdrojom kyseliny listovej, mangánu, horčíka, tiamínu a fosforu.

 

#6 – Zelené alebo červené jablká

Aby ste ich správne pripravili, uistite sa, že sú: bez ohryzku, bez semienok a ošúpané. Jablká obsahujú mnoho antioxidantov a vlákniny. UISTITE SA, ŽE PES NEZJE ŽIADNE SEMIENKA.

 

#7 – Špenát

Špenát je skvelým zdrojom vitamínu K, horčíka, kyseliny listovej a mangánu rovnako ako omega 3 mastných kyselín a zinku.  

 

#8 – Brokolica

Brokolica je skvelým zdrojom vitamínu K, C a A rovnako ako kyseliny listovej a vlákniny a je dobrým zdrojom diétnej vlákniny, fosforu, draslíka, horčíka a vitamínov B6 a E.

 

#9 – Karfiol

Táto zelenina je skvelým zdrojom vitamínov C a K, vlákniny, kyseliny listovej, horčíka, železa a vitamínov B1, B2 a B3.

 

#10- Čučoriedky

Môžete podávať čerstvé alebo mrazené, čučoriedky sú skvelým zdrojom vitamínu K a majú vysoký obsah mangánu, vitamínu C a vlákniny.

 

#11 – Cuketa

Cuketa je skvelým zdrojom mangánu a vitamínu C. Cuketa je taktiež dobrým zdrojom horčíka, vitamínu A, diétnej vlákniny, draslíka, medi, kyseliny listovej a fosforu. Navyše je dobrým zdrojom omega 3 mastných kyselín, vitamínov B1, B2, B6, vápnika, zinku, niacínu a bielkovín. 

 

#12 – Brusnice

Ďalšia pochúťka, ktorú môžete podávať čerstvú alebo mrazenú (nesladenú), brusnice sú skvelým zdrojom vitamínu C a sú bohaté na vlákninu, mangán, vitamíny K a E.

Tiež by vás mohli zaujímať nasledujúce články:

Jesenné prechádzky so psom: Bezpečnostné tipy

Jesenné prechádzky so psom: Bezpečnostné tipy

Jeseň je možno moje najobľúbenejšie ročné obdobie. Po dlhom (dlhom!) horúcom lete ma prvé chladné dni nabijú energiou. Som pripravený na dlhé jesenné prechádzky so psom a objavovanie našich obľúbených trás aj tých, ktoré práve objavujeme. Jeseň má svoju zvláštnu krásu...

preèítajte si viac
5 spôsobov akými psy čítajú vaše emócie

5 spôsobov akými psy čítajú vaše emócie

Psy majú pozoruhodnú schopnosť cítiť naše emócie. Niektorí ľudia hovoria, že nás poznajú lepšie ako my sami seba, a veda túto teóriu podporuje. Najmenší nárast krvného tlaku ich upozorní, keď nám stúpa hladina stresu, zatiaľ čo rýchly pohľad na náš výraz tváre im dá...

preèítajte si viac