Hľadáte spôsoby, ako udržať svojho staršieho psa fit a aktívneho? Tu je 10 tipov na cvičenie staršieho psa, od dôležitosti vašej každodennej prechádzky po nenáročné cvičenie vhodné pre psov s problémami s mobilitou.

1. Pred zmenou rutiny sa poraďte s veterinárom

Pokiaľ ide o cvičenie staršieho psa pred zmenou jeho rutiny je dobré naplánovať si stretnutie s veterinárom. Je vhodné, aby ste si pred stretnutím zapísali svoje otázky a obavy, aby vám nič neuniklo; Nemôžem vám ani povedať, koľkokrát som po schôdzke povedal „Zabudol som sa na to opýtať“.

Váš veterinár bude mať prístup k stavu vášho psa a pomôže vám prísť s cvičením, ktoré je pre vášho psa vhodné.

2. Užívajte si spoločnú prechádzku

Všetkým psom sa odporúča denná prechádzka a staršie psy nie sú výnimkou. Váš starší pes už nemusí byť schopný zvládnuť štvorhodinovú túru, ale napriek tomu si môže vychutnať príjemnú prechádzku po okolí. Ak začne byť všetko trochu nudné, môžete svojmu psovi spríjemniť prechádzku tým, že ho necháte navigovať alebo budete pravidelne odpočívať.

Ak váš pes nie je v kondícii alebo má problémy s mobilitou, nezabúdajte sa držať rovných povrchov (ako napríklad prechádzka po okolí oproti kopcovitému chodníku) a časom si vzdialenosť predĺžte.

3. S novou rutinou postupujte pomaly

Pokiaľ ide o cvičenie so starším psom, v prípade novej rutiny to vezmite zľahka. Rovnako ako my, naši psi sa môžu pri cvičení nadmerne namáhať, a to platí najmä pre psy, ktoré nie sú na začiatku v kondícii. Nezabudnite postupovať pomaly a časom zvyšujte ich aktivitu, aby ste sa vyhli zraneniam.

Ak začínate novú prechádzku so psom, začnite na rovnom povrchu a v priebehu času pomaly zvyšujte vzdialenosť a/alebo tempo.

Ak do ich rutiny pridávate nejaké nové aktivity (napríklad plávanie alebo hru na aport), sledujte, ako dlho sú aktívni a či potom nevykazujú žiadne známky nepohodlia. Po niekoľkých sedeniach budete mať celkom dobrú predstavu o tom, koľko aktivít dokážu zvládnuť, a môžete to začať časom budovať.

Pokiaľ ide o zaradenie cvičenia do rutiny vášho staršieho psa, nezabudnite na to ísť pomaly. Vytrvalosť a výdrž sa budujú časom. Progresívne prírastky môžu vášmu psovi pomôcť vyhnúť sa zraneniam a nadmernej námahe.

4. Začnite rozcvičkou

Jednou z najdôležitejších činností pri cvičení vášho psa je začať s rozcvičkou. Moja fenka Laika je ráno kvôli svojej artritíde skutočne stuhnutá, takže než sa vydáme na rannú prechádzku, urobíme pár rýchlych kôl po dvore, aby sme ju uvoľnili.

Ak má váš pes problémy s mobilitou, ako je artritída, začnite s cvičením 2 alebo 3 minúty pešo po dvore, aby ste ho rozhýbali.

5. Držte sa nenáročných cvikov

80% psov trpí do dovŕšenia 8 rokov artritídou, takže zvládnutie psej artritídy je niečo, čo mnohí z nás budú musieť urobiť v určitom okamihu svojho psieho života.

Nie je to diagnóza, z ktorej by mal niekto radosť, ale neznamená to, že všetky zábavné činnosti, ktoré ste si kedysi užívali, sa skončili. Nenáročné cvičenia, ako je chôdza a plávanie, sú skvelé pre psov, ktoré majú problémy s mobilitou, ako je artritída.

Ak má váš pes problémy s mobilitou, držte sa nenáročných cvikov, ako je plávanie, prechádzka, halové hry a nenáročné hry. Tieto typy aktivít môžu pomôcť udržať svaly vašich psov silné a zároveň nebudú zaťažovať ich kĺby.

Psy s problémami s mobilitou by sa mali vyhýbať náročným cvičeniam, ako je beh alebo intenzívne hry na aportovanie, ktoré sa spoliehajú na beh a skákanie.

6. Do rutiny svojho psa pridajte trochu mentálnej stimulácie

Jeden zo spôsobov, ako udržať psa aktívneho v staršom veku, je doplniť jeho cvičebnú rutinu pridaním mentálnej stimulácie. Jednoduché hry na ňuchanie, ako napríklad nájdenie pochúťok alebo rýchla hra na schovávačku, udržia mozog vášho psa zapojený a zároveň ho povzbudia k aktivite v interiéri.

Počas celého dňa pridajte svojmu psovi niekoľko ďalších hier a aktivít, ktoré si užije doma. Niekoľko jednoduchých spôsobov, ako dať svojmu psovi väčšiu duševnú stimuláciu, je použiť hračku na výdaj jedla, plyšového Konga, hrať hru na schovávačku alebo ich nechať ňuchať a skúmať pri každodennej prechádzke.

Pridajte do svojej psej rutiny niekoľko mentálne stimulujúcich hier, ktoré vám pomôžu udržať ich fit a aktívnych. Používanie hračiek vydávajúcich jedlo, hranie hier na ňuchanie a dovoliť vášmu psovi „prestať ňuchať“ na prechádzkach sú dobrými príkladmi niektorých duševne stimulujúcich aktivít, ktoré zaradiť do rutiny svojho psa.

7. Sledujte náznaky bolesti

Pri každom novom cvičení so svojim psom dávajte pozor na akékoľvek príznaky nepohodlia alebo bolesti, ako napríklad krívanie alebo chuť zastaviť alebo spomaliť. Ak váš pes prejavuje známky nepohodlia, dajte mu čas na odpočinok a podľa potreby upravte režim.

Psi zvyčajne nefňukajú a neplačú, keď ich niečo bolí, preto je dôležité sledovať reč tela a správanie, keď začínate s novým cvičením. Ak máte akékoľvek otázky alebo obavy, obráťte sa na svojho veterinárneho lekára; nasmeruje vás správnym smerom, pokiaľ ide o prístup k úrovni aktivity, ktorá je pre vášho psa vhodná.

8. Vo vašej rutine buďte konzistentný

Pokiaľ ide o cvičenie vášho staršieho psa, nezabudnite na dôslednosť; 20 -minútová prechádzka každý deň je lepšia ako 2 -hodinová prechádzka cez víkend. Psy, ktoré necvičia pravidelne, sa zrania častejšie ako psy, ktoré pravidelne cvičia každý deň.

A keď hovorím, že som konzistentný, neznamená to, že musíte robiť presne to isté každý deň (aj keď ak je to zábavné, nie je na tom nič zlé), ide skôr o sledovanie intenzity a množstva cvičenia, ktoré váš pes denne absolvuje.

Samotnú rutinu je možné zamieňať, aby boli veci zábavné a zaujímavé. Môžete sa ísť prejsť novou trasou alebo sa hrať v parku, a nie na dvore. Ak sú vedomostné hry súčasťou vašej rutiny, striedajte ich; v pondelok sa snažte nájsť maškrty, v utorok sa schovávajte a v stredu skúšajte nové povely.

9. Po cvičení urobte masáž

Pekná 10 -minútová masáž môže po cvičení upokojiť svaly vášho psa znížením stuhnutosti a bolesti, znížením krvného tlaku a zlepšením obehu.

„Plochou dlaňou vytváram Laike jemné pomalé ťahy. Úplne to miluje a je to jednoduchý spôsob, ako jej pomôcť po cvičení upokojiť sa a relaxovať. “ – jeden z našich CricksyDog odborníkov.

10. Nájdite rutinu, ktorá vyhovuje vášmu psovi

Pri cvičení staršieho psa je kľúčové nájsť správnu rovnováhu. Ak je váš pes zvyknutý chodiť každý deň na 20 -minútovú prechádzku, skúste do rutiny pridať ďalších 5 minút alebo sa každý večer zapojte do rýchleho hrania. Sledujte potom správanie svojho psa, dávajte si pozor na akékoľvek známky bolesti alebo nepohodlia a postupne zvyšujte jeho aktivitu.

U psov s problémami s pohyblivosťou alebo problémami s kĺbmi, ako je artritída, sa budete chcieť držať nenáročných cvikov, ako je chôdza a plávanie. Pre môjho psa s artritídou bola správna rovnováha kombináciou nenáročných cvičení a veľa mentálne stimulujúcich hier.

Napíšte si, koľko pohybu váš pes denne vykoná, a podľa potreby ho upravte. Ak váš pes prejavuje známky nepohodlia, trochu spomaľte a upravte ho. A ako vždy, ak máte akékoľvek otázky týkajúce sa obáv, nebojte sa informovať u svojho veterinárneho lekára.

Tiež by vás mohli zaujímať nasledujúce články:

Jesenné prechádzky so psom: Bezpečnostné tipy

Jesenné prechádzky so psom: Bezpečnostné tipy

Jeseň je možno moje najobľúbenejšie ročné obdobie. Po dlhom (dlhom!) horúcom lete ma prvé chladné dni nabijú energiou. Som pripravený na dlhé jesenné prechádzky so psom a objavovanie našich obľúbených trás aj tých, ktoré práve objavujeme. Jeseň má svoju zvláštnu krásu...

preèítajte si viac
5 spôsobov akými psy čítajú vaše emócie

5 spôsobov akými psy čítajú vaše emócie

Psy majú pozoruhodnú schopnosť cítiť naše emócie. Niektorí ľudia hovoria, že nás poznajú lepšie ako my sami seba, a veda túto teóriu podporuje. Najmenší nárast krvného tlaku ich upozorní, keď nám stúpa hladina stresu, zatiaľ čo rýchly pohľad na náš výraz tváre im dá...

preèítajte si viac